Votre recherche
Résultats 7 ressources
-
In the Togelese game Origin - the Rise of Dzitri that was developed in Lome, the character Edoh takes you on a journey to historic places in the city to revive the spirit of Dzitri. Deyfou-lah Sani Bah-Traore, programmer and game developer, spoke with Lisa Kienzl about his and his Teammate s work on Origin - the Rise of Dzitri
-
Games face a crisis of diversity in both their content and in the industry itself. The inequalities that underlie these issues are heightened in the Global South. Addressing these issues will require a systemic decolonisation of games education in which future generations of industry professionals become critically engaged in their creative practice. Decolonisation requires the investigation and reconstruction of the ways knowledge is created and produced. To enable this, the curricula employed in teaching games requires close investigation and intervention. The difficulties of enabling access to knowledge when teaching games are exacerbated when seen in light of the need for decolonisation. Situated in a South African context, this article investigates the first-year core course ‘Key Concepts in Game Design’ offered at the University of the Witwatersrand in Johannesburg. It outlines the challenges games education faces in South Africa and takes stock of the state of the course and of the perceptions of students enrolled in it. It demonstrates that the course curriculum requires increased Africanisation and the establishment of common play practices. Finally, it highlights the importance of focusing on the development of critical game literacies as part of the decolonising project.
-
This article explores the extent to which the practice of video game modification (commonly referred to as modding) is regulated under South African law. The relevant copyright laws (including impending changes to such laws) are explored, along with practical considerations such as the impact of end-user licence agreements. This is then compared to the position in the USA. The authors argue that modding is likely lawful under South Africa, and that steps should be taken to offer more clarity for modders in the future.
-
Transformation and the decolonization of the curriculum, modes of teaching, and classroomare key concerns in South African Higher Education. In game design education this need is exacerbatedby the slow pace of diversification in both academia and the industry.This paper presents a close analysis of interventions undertaken into an introductory game design course to address the difficultiesof diversification across racial, genderand economic divides. The results of the interventions are assessed, and recommendations for future adjustments to the course in aid curricular decolonization is are made.
-
En Afrique en général et au Cameroun en particulier, posséder une console de jeux vidéo n’est pas à la portée de tout le monde. Les jeunes puisque ce sont eux qui les affectionnent particulièrement, qui en possèdent une, font donc souvent appel à leurs pairs afin qu’ensemble, ils puissent s’amuser. L’espace où les jeunes jouent aux jeux vidéo devient de ce fait un espace où ces derniers s’affirment en tant que groupe à part entière. C’est un espace qui leur permet de se démarquer des adultes qui, le plus souvent dénigrent, voire méprisent cette activité ludique. Les jeunes y créent ainsi des « ethnométhodes » et développent une solidarité mécanique. Jouer aux jeux vidéo dans ce contexte n’est plus simplement une activité de loisir. L’espace de jeu devient un espace où se créent de nouvelles relations et où se raffermissent les anciennes. Mais également, un espace où se développent l ’esprit de compétition et corrélativement même des conflits. Celui avec qui on s’amuse aux jeux vidéo devient celui à qui on se confie, avec qui on partage ses joies et ses peines. La console de jeux n’ « appartient » plus à celui qui l ’a achetée, mais à tous ceux qui la jouent. Il n’est donc pas rare qu’elle s’exporte du domicile de son propriétaire pour le domicile d ’un autre adolescent. Il faut également préciser que le jeu vidéo reste en négroculture une activité essentiellement masculine ; l ’espace de jeu est donc le fief du garçon et les filles n’ont rien à y faire. Le jeu vidéo développe ainsi un certain machisme, une fierté d ’être homme plutôt que femme. Dans ce contexte, on peut noter une sorte de détribalisation. L’obédience ethnique de tout un chacun s’estompe pour laisser place à une société des jeunes tout court. Le jeu vidéo fait donc tomber les barrières raciales, tribales, ethniques. Et même si on peut y noter des effets pervers, ce qui est normal, puisque aucun système culturel n’est parfait, les jeux vidéo en contexte camerounais développent chez les adolescents le sentiment d ’appartenance à une même classe d ’âge.
-
Video games have become a global industry, and their history spans dozens of national industries where foreign imports compete with domestic productions, legitimate industry contends with piracy, and national identity faces the global marketplace. This volume describes video game history and culture across every continent, with essays covering areas as disparate and far-flung as Argentina and Thailand, Hungary and Indonesia, Iran and Ireland.
-
Darkest Africa, the imagining of colonial fantasy, in many ways still lives on. Popular cultural representations of Africa often draw from the rich imagery of the un-charted, un-knowable ‘other’ that Africa represents, fraught with post-colonial tensions. When Capcom made the decision to set the latest instalment of its Resident Evil series in an imagined African country, it was merely looking for a new, unexplored setting, and they were therefore surprised at the controversy that surrounded its release. The 2009 game Resident Evil 5 was accused of racially stereotyping the black zombies and the white protagonist. These allegations have largely been put to rest, as this was never the intention of Capcom in developing the game or selecting the setting. However, the underlying questions remain: How is Africa represented in the game? How does the figure of the zombie resonate within that representation? And why does this matter?
Explorer
1. Approches
2. Auteur.rice.s et créateur.rice.s
- Auteur.rice PANDC (2)
- Autrice (5)
- Créateur.rice noir.e (1)
- Créateur.rice PANDC (2)
4. Corpus analysé
- Afrique (4)
- Amérique centrale (1)
- Amérique du Nord (1)
- Amérique du Sud (1)
- Asie (2)
- Europe (1)
- Océanie (1)
4. Lieu de production du savoir
- Afrique
- Amérique centrale (1)
- Amérique du Nord (1)
- Amérique du Sud (1)
- Asie (1)
- Europe (2)
- Océanie (1)