Corporate Social Innovation
Type de ressource
Auteurs/contributeurs
- Gupta, Ananda Das (Auteur)
- Idowu, Samuel O. (Éditeur)
- Capaldi, Nicholas (Éditeur)
- Zu, Liangrong (Éditeur)
- Gupta, Ananda Das (Éditeur)
Titre
Corporate Social Innovation
Résumé
Corporate social innovation is also called sustainable innovation. Corporate social innovation is about creating a good business by having sustainability as a focal point when the corporation develops a new product or service. This entails developing products or services which may relieve some of the world’s problems, such as disease, contaminated water, CO2 emission, hunger, or the lack of education. CSI is also referred to as CSR innovation. CSI is useful for businesses which work with innovation and/or CSR (corporate social responsibility).
Titre de l'encycl.
Encyclopedia of Corporate Social Responsibility
Lieu
Berlin, Heidelberg
Maison d’édition
Springer
Date
2013
Pages
551-557
ISBN
978-3-642-28036-8
Consulté le
07/10/2021 17:03
Langue
EN
Catalogue de bibl.
Springer Link
Extra
Référence
Gupta, A. D. (2013). Corporate Social Innovation. Dans S. O. Idowu, N. Capaldi, L. Zu et A. D. Gupta (dir.), Encyclopedia of Corporate Social Responsibility (p. 551‑557). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-642-28036-8_7
Approches thématiques et disciplinaires
Définitions
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